7. třída

Po 15. 6. – 19. 6.

MATEMATIKA

  • Úroková míra, úrok
    • . str.65-69
  • co je promile
    • . str.70-71

PŘÍRODOPIS

  • Rozmnožování rostlin
    • uč. str. 80 – 81
    • pr. s. str. 40    
  • Opakování

ZEMĚPIS

  •   Kde lidé žijí
    •    uč. str. 80 – 83
  •    opakování

FYZIKA

  • Opakování učiva 7. ročníku
    • kapaliny, plyny

Po 8. 6. – Pá 12. 6.

MATEMATIKA

  • Co je procento
    • . str.52-56
  • na procenta s trojčlenkou
    • . str.56-61
  • procenta kolem nás
    • . str.61-65

PŘÍRODOPIS

  • Opylení, oplození
    • uč. str. 77       
  • Semena a plody     
    • uč. str. 78 – 79     
    • pr. s. str. 39            

ZEMĚPIS

  •  Jak se lidé odlišují
    •  uč. str. 76 – 79

FYZIKA

  • Opakování učiva 7. ročníku (pohyb tělesa, síly a jejich vlastnosti)

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • veškerá látka už je dobrána
  • vaším jediným úkolem pro tento týden je doposlat úkoly, které jste dosud neodevzdali (platí jen pro některé)

Po 1. 6. – Pá 5. 6.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: kvíz slovotvorba, větné rozbory 
  • SL: Opakování 
  • L: Antika 

ANGLICKÝ JAZYK

Monday 1st June – VIDEOMEETINGSejdeme se opět ve 2 hodiny odpoledne a vypracujeme si společně 
Kdo nebude na videohovoru, vypracuje si sám do školního sešitu, vyfotí a pošle mi do úterý 9:00 h.

Tuesday 2nd JuneZhlédni následující naučná videa. Jistě ti pomůžou – ber to jako přípravu na test, který si napíšeme příští týden.

Friday 5th JuneProcvič si interaktivní cvičení.

MATEMATIKA

  • Pravoúhlá soustava souřadnic
    • . str.37-40
  • graf přímé úměrnosti
    • . str.41-43
  • graf nepřímé úměrnosti
    • . str.44-46

DĚJĚPIS

  • Renesance a humanismus 
  • Architektura a výtvarné umění 

PŘÍRODOPIS

  •  Květ
    • uč. str. 75 – 77     
    • pr. s. str. 38       

ZEMĚPIS

  • Co je domov
    • uč. str. 73 – 74

FYZIKA

  • Optické přístroje
    • . str.124-127, PS str.62/cv.2,4
  • rozklad světla hranolem, barvy
    • . str.127-129
    • PS str.63/cv.3

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • kvíz – souhrnné opakování (odkaz na kvíz na Teams)

Po 25. 5. – Pá 29. 5.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Shrnutí slovotvorby 
  • SL: Odborný text 
  • L: Antika 

ANGLICKÝ JAZYK

Monday 25th May – VIDEO MEETINGKdo bude na videohovoru, má výhodu, protože si všechno probereme společně. 
Kdo na videohovoru nebude, vypracuje si následující cvičení:

Tuesday 26th May

  • SB p. 52/1 – Čti a poslouchej článek o jídle v Británii, který je níže na stránce a rozhodni, zda jsou tvrzení pravdivá, nepravdivá, či zda se o nich nemluvilo. Napiš mi výsledky do zprávy takto: 1 false, 2 …… , …………..     https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
  • SB p. 52/2a – Do sešitu si načrtni tabulku přes celou stránku a do ní doplň informace, které ses dozvěděl z článku. Do kolonky „Typical kinds of food“ doplň vždy alespoň 5 jídel. Cvičení zapsané v sešitě mi vyfoť a pošli 

Friday 29th May

  • SB p. 53/1 – Zkoukněte slovíčka podle obrázků. Myslím, že je všechny znáte B-)
  • SB p. 52/2 – Čti a poslouchej článek o jídle po celém světě níže na stránce.  https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
  • SB p. 53/3 – Podle článku připoj správné země k potravinám. Napiš mi do chatu výsledky takto:  1. chocolate – Mexico, 2. sweetcorn – …………, …………………..
  • SB p. 53/4 – Dokončené věty napiš do sešitu. Prosím, vyfoť mi a pošli 

MATEMATIKA

  • Přímá úměrnost, trojčlenka (. str.27-32)
  • nepřímá úměrnost (. str.33-36)

DĚJĚPIS

  • Kvíz – novověk a reformace 
  • České země za vlády Ferdinanda I. 
  • Maxmilián II. 

PŘÍRODOPIS

  • List
    • uč. str. 72 – 74     
    • pr. s. str. 37       

ZEMĚPIS

  • Opakování ekosystémů
  •  Lidé v ohrožení   
    • uč. str. 6 – 69

FYZIKA

  • Čočky (PS str.57/cv.1, str.58/cv.3,4)
  • zobrazení předmětů čočkami (. str.116-119, PS str.59/cv.4)
  • oko (. str.120-121, PS str.60/cv.2,3)

Po 18. 5. – Pá 22. 5.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Zkracování 
  • SL: Odborný text 
  • L: Čtenářský deník 

MATEMATIKA

  • Procvičování (poměry), postupný poměr
    • uč. str.16-19
  • měřítko plánu a mapy
    • uč. str.19-25

ANGLICKÝ JAZYK

Monday 18th May

  • Vocabulary: Zapište si do slovníčku nová slovíčka ze cvičení SB 49/4a, 50/2b
  • Emma’s apple crumble: AB p. 40/1+2+3 – Doplň.

Tuesday 19th May

  • Videomeating at 11 o’clock – Na hodinu se prosím dobře připravte, mějte do té doby hotové předešlé úkoly, některé z nich budeme společně kontrolovat ;-)

Friday 22nd May

DĚJĚPIS

  • Rusko 
  • Osmanská říše 

PŘÍRODOPIS

  • Kořen
    •  uč. str. 68 – 69
    •  pr. s. str. 35
  •  Stonek 
    • uč. str. 70 – 71 
    • pr. s. str. 36

ZEMĚPIS

  • Tropické deštné lesy
    • uč. str. 64 – 65     
  • Hory 
    • uč. str. 66 – 67

FYZIKA

  • Lom světla
    • PS. str.56/cv.1,2, str.57/cv.5
  • čočky
    • uč. str.114-116

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • Praha – vyberte si památku nebo významné místo v Praze, které máte například rádi nebo jste tam byli, a vytvořte o něm referát
    • nejprve mi pošlete téma vašeho referátu ke schválení, aby vás nedělalo víc stejný referát 🙂
    • na referát budete mít 2 týdny (tedy 2 vyučovací hodiny 🙂)
    • další podrobnosti  v Teams

Po 11. 5. – Pá 15. 5.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Odvozování, skládání 
  • SL: Životopis 
  • L: Epos o Gilgamešovi 

MATEMATIKA

  •  Poměr v základním tvaru
    • uč. str. 10
  • počítání s poměry
    • uč. str. 12-15

DĚJĚPIS

  • Španělsko v 16. st. 
  • Občanská válka v Nizozemí 

PŘÍRODOPIS

Kapraďorosty –  přesličky, kapradiny
     – uč. str. 65 – 67
      – pr. str. 34/ cv. 2., 3.

ZEMĚPIS

Pouště, savany
   – uč. str. 60 – 63

FYZIKA

  • Vypuklé zrcadlo
    • uč. str. 109-111
  • lom světla
    • uč. str. 112-113

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • kvíz – Praha – matka měst 
    • kvíz bude dostupný přes odkaz, který bude vložen do skupiny v Teams

Po 4. 5. – Čt 7. 5.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Slovotvorba 
  • SL: Životopis 
  • L: Starověká literatura 

ANGLICKÝ JAZYK

Monday 4th May

Tuesday 5th May Videohovor v 11 hodin. – Probereme si společně: How much / how many

  • SB p. 49/2+3
  • AB p. 38/1+2

MATEMATIKA

  • Co je to poměr, rozšiřování a krácení poměru (začátek oranžové učebnice)

DĚJĚPIS

  • Reformace v Anglii 
  • Důsledky reformace 

PŘÍRODOPIS

  • Kapraďorosty – plavuně, přesličky
    •  uč. str. 64 – 65
    •  pr. str. 34/ cv. 1., 2.

ZEMĚPIS

  • Krajina subtropického pásma
    • uč. str. 58 – 59

FYZIKA

  • Odraz světla na rovinném zrcadle
    • uč. str. 107-108
    • PS str. 53/cv. 1,2 dole, str. 54/cv. 4,7
  • duté zrcadlo (uč. str. 109)

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • vymysli pověst o vzniku tvé obce – fantazii se meze nekladou
  • za každou hezkou pověst dostanete i hezkou známku 🙂 

Po 27. 4. – 30. 4.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Synonyma, homonyma, antonyma, práce s online příručkou 
  • SL: Psaní dopisů 
  • L: Starověká literatura 

ANGLICKÝ JAZYK

Hello,let’s practice: SOME / ANY.

Termín odevzdání: Úterý 9:00

  • PS: Zítra v 11:00  uspořádáme videohovor na Teams.  Doufám, že alespoň u videohovoru vám všem půjde program dobře. Mějte připravenou učebnici.

MATEMATIKA

  • Objem hranolu
    • uč. str. 74-76)
  • opakování hranolů

DĚJĚPIS

  • Reformace v Německu 
  • Reformace ve Francii 

PŘÍRODOPIS

  • Mechorosty
    • uč. str. 62 – 63
    • pr. str. 33

ZEMĚPIS

  • Stepi
    • uč. str. 56 – 57     

FYZIKA

  • Zatmění Slunce a Měsíce
    • uč. str. 102-104
  • fáze Měsíce
    • uč. str. 104-106

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • úkolem pro tuto hodinu bude najít základní informace o obci, ve které žiješ (zadání v poznámkovém bloku v Teams)

Po 20. 4. – Pá 24. 4.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Nauka o významu slov, Slovo, sousloví, jednoznačná, mnohoznačná 
  • SL: Psaní dopisů 
  • L: Shrnutí poezie 

ANGLICKÝ JAZYK

  • Countable / Uncountable: Life-worksheets and games

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Countable_and_uncountable_nouns/Countable_or_uncountable_nouns_yj29992ny

/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Countable_and_uncountable_nouns/Countable_and_Uncountable_js60775ir

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Countable_and_uncountable_nouns/There_is_-_isn’t_—_There_are-_aren’t_te85388vu

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Countable_and_uncountable_nouns/Countable_and_Uncountable_fe60913gn

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/games/game2?cc=cz&selLanguage=cs

  • Some /Any: SB p. 47/3,  47/3c, 47/4a+b,   AB p. 36/3, 37/4+5

MATEMATIKA

  • Síť hranolu
    • uč. str. 70-71
  • povrch hranolu
    • uč. str. 71-74

DĚJĚPIS

  • Raný novověk 
  • Kvíz – Jagellonci a kultura vrcholného středověku 

PŘÍRODOPIS

  • Přehled systému rostlin
    •  uč. str. 60      
  • Přechod rostlin na souš
    • uč. str. 61
    • pr. s. str. 32

FYZIKA

  • Rychlost světla
    • uč. str. 99-100, PS str. 50/cv. 4
  • stín a polostín
    • uč. str. 100-101, PS str. 52/cv. 2,4

ZEMĚPIS

  • Tajga a lesy severního mírného pásu
    • uč. str. 54 – 55
    • zapsat zaslané poznámky

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • téma Naše obec – křížovka 

Út 14. 4 – Pá 17. 4.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Test – druhy VV 
  • SL: Dopis 
  • L: Shrnutí poezie 

MATEMATIKA

  • Hranoly (uč. str. 66-68)
  • síť hranolu (uč. str. 69) 

ANGLICKÝ JAZYK

 Unit 4

DĚJEPIS

  • Kultura vrcholného středověku – hudba 

PŘÍRODOPIS

  • Ptačí obři a trpaslíci 
    • uč. str. 58
    • pr. s. str. 30
    • zapsat zaslané poznámky      
  • Vznik a vývoj ptáků   
    • uč. str. 59
    • pr. s. str. 31

ZEMĚPIS

  • Tundra
    • uč. str. 52 – 53
    • zapsat zaslané poznámky

FYZIKA

  • Zdroje světla, optické prostředí (uč. str. 98-99, PS str. 50/cv.1,2,5,6)

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • kvíz – opakování Naše vlast (podrobnosti a odkaz na kvíz v Teams) 

Po 6. 4. – St 8. 4.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Opakování – druhy VV 
  • SL: Charakteristika 
  • L: Balada 

ANGLICKÝ JAZYK

UNIT 4

MATEMATIKA

  • Obvod a obsah lichoběžníku
    • uč.str. 63-64

DĚJEPIS

  • Kultura vrcholného středověku  
  • Kultura vrcholného středověku – umění, literatura 

PŘÍRODOVĚDA

  • Ptáci břehů tekoucích vod
    •  uč. str. 56 – 57, pr. s. str. 29 + zapsat zaslané poznámky       
  • Ptačí obři a trpaslíci    
    • uč. str. 58, pr. s. str. 30 + zapsat zaslané poznámky

ZEMĚPIS  

  • Polární kraje
    •  uč. str. 50 – 51, zapsat zaslané poznámky     

FYZIKA

  • Přetlak, podtlak, vakuum
    • uč. str. 91-93
  • proudění vzduchu
    • uč. str. 93-96

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • druhá část pracovního listu Mateřský jazyk ve skupině na Teams
  • do 8. 4. odevzdat referát, který byl zadán 25. 3. (na email prochazkova@skolastachy.cz)

Po 30. 3. – Pá 3. 4.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Vedlejší věta doplňková
    • Kvíz na větné členy
  • SL: Charakreristika
  • L: Balada
  • Tento týden budeme online ve středu od 9:00 – projdeme společně druhy vedlejších vět, představíme si vedlejší větu doplňkovou a nachystáme se na kvíz na větné členy
  • Dále se zaměříme na baladu – seznámíme se s klasickou Erbenovskou baladou a budeme porovnávat i s filmem

MATEMATIKA

  • Konstrukce lichoběžníků (uč.str. 60-62)
  • obvod a obsah lichoběžníku (uč.str. 63-64)

ANGLICKÝ JAZYK

UNIT 4

  • Food and drink: SB p. 44,  AB p. 34
  • Countable and uncountable nouns (Počitatelná a nepočitatelná podst. jména): SB p. 45,  AB p. 35
  • Online procvičování

PŘÍRODOPIS

  • Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny             
    • uč. str. 51 – 53
    • pr.s. str. – 27             
  • Ptáci otevřené krajiny            
    • uč. str. 54 – 55
    • pr.s. str. – 28       

ZEMĚPIS

  • Půda             
    • uč. str. 46 – 47             
  • Ekosystémy – úvod             
    • uč. str. 48 – 49

DĚJEPIS

  • Online hovor v pondělí v 9:00
  • Jagellonci

FYZIKA

  • Atmosférický tlak a jeho měření (uč. str. 81-84, PS str. 44/cv. 1),
  • Atmosféra Země (uč. str. 84-86, PS str. 45/cv. 2,4)

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • Mateřský jazyk – podklady pro studium budou zveřejněny v Teams

Po 23. – 3. – Pá 27. 3.

ČESKÝ JAZYK

  • ML: Vedlejší věta přívlastková
  • SL: Charakteristika
  • L: Balada

ANGLICKÝ JAZYK

Dokončení Unit 3

  • Progress check: AB p. 32+33
  • Revision: SB p. 42 (elktronické odevzdání)
  • Project: SB p. 43 (prezentace v PowerPointu)
  • Online procvičování

MATEMATIKA

  • opakování (počítání se zlomky, počítání s celými čísly)

FYZIKA

  • Vlastnosti plynů (uč. str. 80)
  • Atmosférický tlak a jeho měření (uč. str. 81-84)

DĚJEPIS

  • Ladislav Pohrobek
  • Jiří z Poděbrad

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • referát na produkt, osobnost či známé místo z naší vlasti (podrobnosti a domluva přes Teams)

PŘÍRODOVĚDA

  • Lesní stromoví ptáci – pokračujeme
    • uč. str. 48 – 50, pr. s. str. 26 + zapsat zaslané poznámky

ZEMĚPIS

  • Atmosféra  
    • uč. str. 42 – 43, zapsat zaslané poznámky      
  • Podnebí
    • uč. str. 44 – 45

Pondělí 16. 3. – pátek 20. 3.

ČESKÝ JAZYK

  • M: Druhy VV
  • S: Charakteristika
  • L: Limerick

ANGLICKÝ JAZYK

Week (16th March – 20th March)

  • Student’s book (SB) p. 39 + Activiti book (AB) p.31 + Přehled mluvnice AB p. 74 + 75
  • Dopište si do přehledu minulých tvarů sloves v sešitě všechna slovesa vyskytující se v Unit 3 v rámečcích na str. 34/3b + 35/3c + 35/7 + 36/1b + 37/6b + 37/7a. Slovesa se naučte zpaměti.
  • SB p.40 + 41 Read the articles
  • Zprovozněte si doma přístupy k online učebnici pomocí vašeho kódu. Budete tak mít přístup k poslechům a ke spoustě procvičování.

FYZIKA

  • Plavání těles (uč. str. 75-76), Pascalův zákon (uč. str. 77-78), pracovní sešit str. 41/cv.1,2
  • všechno je podrobně v týmech na Office 365

MATEMATIKA

  • opakování (obvod a obsah trojúhelníku, obvod a obsah rovnoběžníku, konstrukce rovnoběžníků, počítání se zlomky, počítání s celými čísly)
  • všechno je podrobně v týmech na Office 365

NĚMECKÝ JAZYK

  • 16.3.: Wir beschreiben viele Sachen (Popis školních potřeb) – učebnice cv. 9/str. 45,  PS – slovíčka str. 42 a cv. 14/str. 38
  • 19.3.: Was hörst du? (Co slyšíš?) – učebnice cv. 11 a 12/str. 46, PS cv. 15 a 16/str. 38

PŘÍRODOPIS

  • Lesní stromoví ptáci    
    • uč. str. 48 – 50, pr. s. str. 26 + zapsat zaslané poznámky

ZEMĚPIS

  • Hydrosféra, atmosféra  
    • uč. str. 40 – 43, zapsat zaslané poznámky

DĚJEPIS

  • Husitské bitvy
  • Jan Žižka z Trocnova

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • co nás (Českou republiku) proslavilo – produkty, výrobky, známé osobnosti, přírodní úkazy a památky, architektonické památky 
  • vypsat tyto věci do sešitu + ke každému dopsat nějaké informace