Výuka

Málopočetné třídy nám umožňují rodinné prostředí a individuální přístup k dětem. Ve výuce vycházíme z tradičního pojetí, které obohacujeme o inovativní postupy, jež připravují děti na život v 21. století. Naši žáci jsou dlouhodobě úspěšní ve školních i sportovních soutěžích, olympiádách i u přijímacích zkoušek na střední školy.

Podporujeme pohyb dětí. V rozvrhu mají posílenou výuku tělocviku, můžou sportovat na čerstvém vzduchu a plně tak využít jedinečnou polohu naší školy v prostředí krásné přírody šumavského podhůří.

Nabízíme bohatou nabídku doprovodných akcí k vyučovacímu procesu a úzkou spolupráci s rodiči. Díky našemu spojení s mateřskou a základní uměleckou školou poskytujeme komplexní výchovně vzdělávací péči. Součástí školy je také školní jídelna a školní družina. Rozvíjíme v dětech kreativitu a můžou si u nás vybrat z velkého množství zájmových kroužků.

V naší škole podporujeme kreativní a pokrokové metody a formy vyučování s respektujícím přístupem k dětem.

Mezi ně patří mimo jiné:

Hejného metoda ve výuce matematiky

Co je to „Hejného metoda“?

Konstruktivistický způsob výuky matematiky.

Touto metodou učí již přes 750 z 4 100 základních škol v ČR.

S výukou orientovanou na budování schémat podle prof. Milana Hejného jsou seznamováni studenti programů Učitelství pro 1. stupeň na pedagogických fakultách Univerzity Karlovy v Praze a Ostravské univerzitě v Ostravě. O metodu profesora Milana Hejného se zajímají v Itálii, Řecku, Finsku, Švédsku, Polsku (kde se již pilotují učební materiály) či v Kanadě. Učebnicím kolektivu prof. Hejného udělilo MŠMT schvalovací doložku.


Někteří rodiče se zbytečně obávají, že při této metodě se děti necvičí v numerickém počítání. Toho se opravdu nemusí obávat. V Hejného metodě jde podpora logického a konstruktivistického myšlení ruku v ruce s numerickým počítáním.


12 KLÍČOVÝCH PRINCIPŮ METODY

Hejného metoda je založena na respektování 12 klíčových principů, které skládá do uceleného konceptu tak, aby dítě objevovalo matematiku samo a s radostí. Vychází ze 40 let experimentů a prakticky využívá historické poznatky, které se v dějinách matematiky objevují od starověkého Egypta až do dnešních dnů.

VÍCE INFORMACÍ NALEZNETE ZDE: https://www.h-mat.cz/



Průzkum: Žáci, kteří se učí podle Hejného metody, mají lepší výsledky

Podle průzkumu dosahují v matematice lepších výsledků žáci, kteří se vzdělávají...

Metoda čtení od písmen ke slovům

Od analyticko-syntetické metody hláskovací (mezi učiteli známé jako slabikovací metoda) se liší zejména tím, že vynechává bezvýznamové slabiky. Žáci se učí číst nejprve velká tiskací písmena, která skládají rovnou do smysluplných slov. Po zvládnutí všech velkých písmen abecedy, přichází na řadu také čtení malých tiskacích písmen.

Na konci 1. třídy žáci čtou běžný čítankový text podobně jako u ostatních metod čtení.

  • Cílem výuky čtení v prvním ročníku je naučit žáky základům čtení s porozuměním a probudit v nich zájem o knihu.
  • Metoda uplatněná v této učebnici (analyticko-syntetická metoda bez tvorby slabik) svou jednoduchostí a rychlým čtenářským postupem tento cíl podporuje ve všech požadavcích.
  • Od analyticko-syntetické metody hláskovací (mezi učiteli známé jako slabikovací metoda) se liší zejména tím, že vynechává tvorbu slabik, které nemají významový obsah.
  • Žáci se učí číst nejprve velká tiskací písmena, která skládají rovnou do smysluplných slov. Pomáhá jim přitom trénink sluchové a zrakové syntézy a analýzy, pro nějž je v učebnici připraveno mnoho podnětů. Teprve, když žáci umí číst všechna velká tiskací písmena, přechází ke čtení písmen malých.
  • Tato metoda je založená na jednoduchosti, aktivitě, rozvoji myšlení a diferencovaném přístupu k žákům, což odpovídá požadavkům RVP ZV. 1. vydání
  • Učebnice byla doc. Radkou Wildovou a dr. Zdeňkem Křivánkem (odborníky na počáteční čtení uznávanými širokou veřejností) i učiteli z praxe kladně hodnocena zejména pro tyto rysy:
  • učení čtení je zjednodušeno tím, že žáci z počátku pracují pouze s velkými tiskacími písmeny
  • princip obtahování hůlkového (tiskacího ) písma přímo v učebnici pozitivně ovlivňuje rozvoj čtení
  • systematická práce se sluchovou analýzou a syntézou vede k rozvoji myšlení žáků
  • tvůrčím způsobem využité osvědčené metodické obraty elementárního čtení vzbuzují nenásilně aktivitu dětí
  • jednoduchost metody čtení umožňuje využití učebnice i při dyslexii či jiných případech retardace učení
  • rozdělení textů do dvou úrovní umožňuje diferencovaný přístup k žákům

VÍCE O UČEBNICI NALEZNETE ZDE: https://www.ucebnicemapy.cz/ucebnice-pro-zakladni-skoly/cesky-jazyk-zs/cesky-jazyk-pro-1.-rocnik-zs/cteni-pro-prvnacky-1-1192.html


Psaní

  • Žáci se učí psát nejprve velká tiskací písmena, která si zapisují také do písmenkáře
  • Později během 1. třídy přichází na řadu psací písmo, které cvičí také v písankách
  • Na konci 1. třídy píšou žáci psacím písmem v souvislých větách

ZÁKLADNÍ, ZÁKLADNÍ UMĚLECKÁ A MATEŘSKÁ ŠKOLA STACHY

je partnerskou školou zkouškového centra Cambridge English a oficiálním přípravným centrem pro jazykové zkoušky Cambridge English

Vážení rodiče,

naše škola se stala partnerskou školou Evropského centra jazykových zkoušek, akreditovaného zkouškového centra pro jazykové zkoušky Cambridge English a zároveň oficiálním přípravným centrem pro jazykové zkoušky Cambridge English.

Žáci a žákyně naší školy od čtvrté třídy tak budou mít od září 2024 možnost se přímo ve škole připravovat k těmto zkouškám z angličtiny a získat prestižní jazykový certifikát s mezinárodní platností. Více informací najdete v přiložených letáčcích nebo na webu www.elec.eu. Budete-li mít zájem, aby se Váš syn nebo dcera na tyto zkoušky připravovali, nebo budete chtít vědět více o mezinárodních jazykových zkouškách Cambridge English, o přípravných kroužcích, zkouškových termínech, místech v našem regionu a způsobu registrace ke zkouškám, kontaktujte prosím paní učitelku Černou.

Hlavní přednosti cambridgeského systému jazykového vzdělávání

1. Angličtina použitelná v praxi

Zkoušky (a tedy i příprava k nim) podporují schopnost kandidáta používat angličtinu v reálných situacích, a to přiměřeně věku dítěte.

2. Všestrannost

Žáci rovnoměrně rozvíjejí čtyři základní dovednosti – čtení, psaní, poslech a mluvení.

3. Motivace

Výuka i testování je zábavné, účast u zkoušky je pro děti obrovskou motivací.

U dětských zkoušek získává certifikát ze světoznámé University of Cambridge každý kandidát, hodnocení je vyznačeno grafickou formou. Certifikáty jsou předávány slavnostním způsobem. Celý systém je vytvořen tak, aby děti samy chtěly dosahovat vyšších stupňů a přirozeně směřovat k lepší angličtině.

Žáci vyšších ročníků základní školy mohou skládat i vyšší zkoušky pro mládež a dospělé, tyto zkoušky mají odlišný formát a pro získání certifikátu musí kandidát prokázat požadované penzum znalostí.

4. Návaznost a výsledek

Zkoušky jsou vázány na Mezinárodní referenční rámec (CEFR), podporují systematický jazykový progres, vyšší úrovně přirozeně rozvíjejí již dosažené úspěchy. Finálním výsledkem je jazyková zkouška na úrovni rodilého mluvčího (C1), kterého studenti dosahují v průběhu středoškolského studia.

5. Průběžná zpětná vazba pro dítě, rodiče i vyučující

Průběžné hodnocení poskytuje přesnou zpětnou vazbu o jazykovém pokroku dítěte.

6. Zkušenost

Příprava i vlastní zkouška je pro děti nesmírně cennou zkušeností, která zvyšuje jejich nejen jazykové sebevědomí, ale i schopnost zvládat stres a podat při testování ten nejlepší výkon. Tato zkušenost se jim bude v budoucnu hodit při jakýchkoli dalších zkouškách (přijímací zkoušky, maturita atd).