7. třída
Po 15. 6. – 19. 6.
MATEMATIKA
- Úroková míra, úrok
- uč. str.65-69
- co je promile
- uč. str.70-71
PŘÍRODOPIS
- Rozmnožování rostlin
- uč. str. 80 – 81
- pr. s. str. 40
- Opakování
ZEMĚPIS
- Kde lidé žijí
- uč. str. 80 – 83
- opakování
FYZIKA
- Opakování učiva 7. ročníku
- kapaliny, plyny
Po 8. 6. – Pá 12. 6.
MATEMATIKA
- Co je procento
- uč. str.52-56
- na procenta s trojčlenkou
- uč. str.56-61
- procenta kolem nás
- uč. str.61-65
PŘÍRODOPIS
- Opylení, oplození
- uč. str. 77
- Semena a plody
- uč. str. 78 – 79
- pr. s. str. 39
ZEMĚPIS
- Jak se lidé odlišují
- uč. str. 76 – 79
FYZIKA
- Opakování učiva 7. ročníku (pohyb tělesa, síly a jejich vlastnosti)
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- veškerá látka už je dobrána
- vaším jediným úkolem pro tento týden je doposlat úkoly, které jste dosud neodevzdali (platí jen pro některé)
Po 1. 6. – Pá 5. 6.
ČESKÝ JAZYK
- ML: kvíz slovotvorba, větné rozbory
- SL: Opakování
- L: Antika
ANGLICKÝ JAZYK
Monday 1st June – VIDEOMEETINGSejdeme se opět ve 2 hodiny odpoledne a vypracujeme si společně
Kdo nebude na videohovoru, vypracuje si sám do školního sešitu, vyfotí a pošle mi do úterý 9:00 h.
- Revision: SB p. 54
- Audio for ex. 6: https://elt.oup.com/…=cs
Tuesday 2nd JuneZhlédni následující naučná videa. Jistě ti pomůžou – ber to jako přípravu na test, který si napíšeme příští týden.
- SOME / ANY: https://www.youtube.com/…21s
- HOW MUCH / HOW MANY: https://www.youtube.com/…82s
- A LITTLE / A FEW: https://www.youtube.com/…00s
- KVÍZ: https://www.youtube.com/…52s Vyzkoušej si, zda umíš doplnit správně
Friday 5th JuneProcvič si interaktivní cvičení.
- A / AN / THE: https://elt.oup.com/…=cs
- A LITTLE / A FEW: https://elt.oup.com/…=cs
- Listening: https://elt.oup.com/…=cs Doplň, klikni na CHECK a klikni na LISTEN.
- Test: https://elt.oup.com/…=cs
MATEMATIKA
- Pravoúhlá soustava souřadnic
- uč. str.37-40
- graf přímé úměrnosti
- uč. str.41-43
- graf nepřímé úměrnosti
- uč. str.44-46
DĚJĚPIS
- Renesance a humanismus
- Architektura a výtvarné umění
PŘÍRODOPIS
- Květ
- uč. str. 75 – 77
- pr. s. str. 38
ZEMĚPIS
- Co je domov
- uč. str. 73 – 74
FYZIKA
- Optické přístroje
- uč. str.124-127, PS str.62/cv.2,4
- rozklad světla hranolem, barvy
- uč. str.127-129
- PS str.63/cv.3
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- kvíz – souhrnné opakování (odkaz na kvíz na Teams)
Po 25. 5. – Pá 29. 5.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Shrnutí slovotvorby
- SL: Odborný text
- L: Antika
ANGLICKÝ JAZYK
Monday 25th May – VIDEO MEETINGKdo bude na videohovoru, má výhodu, protože si všechno probereme společně.
Kdo na videohovoru nebude, vypracuje si následující cvičení:
- SB p. 51/4a, b – Zapiš si do sešitu.
- SB p. 51/5a, b, c – Poslechy zde: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- AB 41/5, 6 – Kdo nebude na videohodině, vyfotí a pošle mi do chatu nebo do mailu.
Tuesday 26th May
- SB p. 52/1 – Čti a poslouchej článek o jídle v Británii, který je níže na stránce a rozhodni, zda jsou tvrzení pravdivá, nepravdivá, či zda se o nich nemluvilo. Napiš mi výsledky do zprávy takto: 1 false, 2 …… , ………….. https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- SB p. 52/2a – Do sešitu si načrtni tabulku přes celou stránku a do ní doplň informace, které ses dozvěděl z článku. Do kolonky „Typical kinds of food“ doplň vždy alespoň 5 jídel. Cvičení zapsané v sešitě mi vyfoť a pošli
Friday 29th May
- SB p. 53/1 – Zkoukněte slovíčka podle obrázků. Myslím, že je všechny znáte
- SB p. 52/2 – Čti a poslouchej článek o jídle po celém světě níže na stránce. https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- SB p. 53/3 – Podle článku připoj správné země k potravinám. Napiš mi do chatu výsledky takto: 1. chocolate – Mexico, 2. sweetcorn – …………, …………………..
- SB p. 53/4 – Dokončené věty napiš do sešitu. Prosím, vyfoť mi a pošli
MATEMATIKA
- Přímá úměrnost, trojčlenka (uč. str.27-32)
- nepřímá úměrnost (uč. str.33-36)
DĚJĚPIS
- Kvíz – novověk a reformace
- České země za vlády Ferdinanda I.
- Maxmilián II.
PŘÍRODOPIS
- List
- uč. str. 72 – 74
- pr. s. str. 37
ZEMĚPIS
- Opakování ekosystémů
- Lidé v ohrožení
- uč. str. 6 – 69
FYZIKA
- Čočky (PS str.57/cv.1, str.58/cv.3,4)
- zobrazení předmětů čočkami (uč. str.116-119, PS str.59/cv.4)
- oko (uč. str.120-121, PS str.60/cv.2,3)
Po 18. 5. – Pá 22. 5.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Zkracování
- SL: Odborný text
- L: Čtenářský deník
MATEMATIKA
- Procvičování (poměry), postupný poměr
- uč. str.16-19
- měřítko plánu a mapy
- uč. str.19-25
ANGLICKÝ JAZYK
Monday 18th May
- Vocabulary: Zapište si do slovníčku nová slovíčka ze cvičení SB 49/4a, 50/2b
- Emma’s apple crumble: AB p. 40/1+2+3 – Doplň.
Tuesday 19th May
- Videomeating at 11 o’clock – Na hodinu se prosím dobře připravte, mějte do té doby hotové předešlé úkoly, některé z nich budeme společně kontrolovat
Friday 22nd May
- Procvičte si HOW MUCH/ HOW MANY: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise3?cc=cz&selLanguage=cs
- Procvičte si slovíčka: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/vocabulary/exercise2?cc=cz&selLanguage=cs
- Pozor na výslovnost: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/pronunciation/?cc=cz&selLanguage=cs
- Podívejte se na netradiční pohádku o červené karkulce od Roalda Dahla. Až ji celou zhlédnete, váš úkol bude: Napište mi do zprávy 10 nových slovíček (i s překladem), která jste v pohádce zachytili.: https://www.youtube.com/watch?v=Y3uVQIhSYfY
DĚJĚPIS
- Rusko
- Osmanská říše
PŘÍRODOPIS
- Kořen
- uč. str. 68 – 69
- pr. s. str. 35
- Stonek
- uč. str. 70 – 71
- pr. s. str. 36
ZEMĚPIS
- Tropické deštné lesy
- uč. str. 64 – 65
- Hory
- uč. str. 66 – 67
FYZIKA
- Lom světla
- PS. str.56/cv.1,2, str.57/cv.5
- čočky
- uč. str.114-116
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- Praha – vyberte si památku nebo významné místo v Praze, které máte například rádi nebo jste tam byli, a vytvořte o něm referát
- nejprve mi pošlete téma vašeho referátu ke schválení, aby vás nedělalo víc stejný referát 🙂
- na referát budete mít 2 týdny (tedy 2 vyučovací hodiny 🙂)
- další podrobnosti v Teams
Po 11. 5. – Pá 15. 5.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Odvozování, skládání
- SL: Životopis
- L: Epos o Gilgamešovi
MATEMATIKA
- Poměr v základním tvaru
- uč. str. 10
- počítání s poměry
- uč. str. 12-15
DĚJĚPIS
- Španělsko v 16. st.
- Občanská válka v Nizozemí
PŘÍRODOPIS
Kapraďorosty – přesličky, kapradiny
– uč. str. 65 – 67
– pr. str. 34/ cv. 2., 3.
ZEMĚPIS
Pouště, savany
– uč. str. 60 – 63
FYZIKA
- Vypuklé zrcadlo
- uč. str. 109-111
- lom světla
- uč. str. 112-113
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- kvíz – Praha – matka měst
- kvíz bude dostupný přes odkaz, který bude vložen do skupiny v Teams
Po 4. 5. – Čt 7. 5.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Slovotvorba
- SL: Životopis
- L: Starověká literatura
ANGLICKÝ JAZYK
Monday 4th May
- SB p. 48 – Read and listen. (pusť si nahrávku, čti a poslouchej.) https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- Napiš mi odpověď na otázku ze cv. 48/1: „What is Mut worried about?“
Tuesday 5th May Videohovor v 11 hodin. – Probereme si společně: How much / how many
- SB p. 49/2+3
- AB p. 38/1+2
MATEMATIKA
- Co je to poměr, rozšiřování a krácení poměru (začátek oranžové učebnice)
DĚJĚPIS
- Reformace v Anglii
- Důsledky reformace
PŘÍRODOPIS
- Kapraďorosty – plavuně, přesličky
- uč. str. 64 – 65
- pr. str. 34/ cv. 1., 2.
ZEMĚPIS
- Krajina subtropického pásma
- uč. str. 58 – 59
FYZIKA
- Odraz světla na rovinném zrcadle
- uč. str. 107-108
- PS str. 53/cv. 1,2 dole, str. 54/cv. 4,7
- duté zrcadlo (uč. str. 109)
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- vymysli pověst o vzniku tvé obce – fantazii se meze nekladou
- za každou hezkou pověst dostanete i hezkou známku 🙂
Po 27. 4. – 30. 4.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Synonyma, homonyma, antonyma, práce s online příručkou
- SL: Psaní dopisů
- L: Starověká literatura
ANGLICKÝ JAZYK
Hello,let’s practice: SOME / ANY.
- SB p. 47/5 Poslouchej, co si lidé dávají k obědu: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- Pusť si nahrávku ještě jednou a napiš mi do mailu ke každému ze tří jmen, co mívají k obědu. Stačí heslovitě.
- AB p. 37/6 Má Dominika zdravý oběd? Doplň text slovíčky SOME / ANY / A / AN.
- Interaktivní cvičení: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise2?cc=cz&selLanguage=cs
Termín odevzdání: Úterý 9:00
- PS: Zítra v 11:00 uspořádáme videohovor na Teams. Doufám, že alespoň u videohovoru vám všem půjde program dobře. Mějte připravenou učebnici.
MATEMATIKA
- Objem hranolu
- uč. str. 74-76)
- opakování hranolů
DĚJĚPIS
- Reformace v Německu
- Reformace ve Francii
PŘÍRODOPIS
- Mechorosty
- uč. str. 62 – 63
- pr. str. 33
ZEMĚPIS
- Stepi
- uč. str. 56 – 57
FYZIKA
- Zatmění Slunce a Měsíce
- uč. str. 102-104
- fáze Měsíce
- uč. str. 104-106
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- úkolem pro tuto hodinu bude najít základní informace o obci, ve které žiješ (zadání v poznámkovém bloku v Teams)
Po 20. 4. – Pá 24. 4.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Nauka o významu slov, Slovo, sousloví, jednoznačná, mnohoznačná
- SL: Psaní dopisů
- L: Shrnutí poezie
ANGLICKÝ JAZYK
- Countable / Uncountable: Life-worksheets and games
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/games/game2?cc=cz&selLanguage=cs
- Some /Any: SB p. 47/3, 47/3c, 47/4a+b, AB p. 36/3, 37/4+5
MATEMATIKA
- Síť hranolu
- uč. str. 70-71
- povrch hranolu
- uč. str. 71-74
DĚJĚPIS
- Raný novověk
- Kvíz – Jagellonci a kultura vrcholného středověku
PŘÍRODOPIS
- Přehled systému rostlin
- uč. str. 60
- Přechod rostlin na souš
- uč. str. 61
- pr. s. str. 32
FYZIKA
- Rychlost světla
- uč. str. 99-100, PS str. 50/cv. 4
- stín a polostín
- uč. str. 100-101, PS str. 52/cv. 2,4
ZEMĚPIS
- Tajga a lesy severního mírného pásu
- uč. str. 54 – 55
- zapsat zaslané poznámky
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- téma Naše obec – křížovka
Út 14. 4 – Pá 17. 4.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Test – druhy VV
- SL: Dopis
- L: Shrnutí poezie
MATEMATIKA
- Hranoly (uč. str. 66-68)
- síť hranolu (uč. str. 69)
ANGLICKÝ JAZYK
Unit 4
- Stone soup: SB p. 46 AB p. 36/1+2
- Vocabulary: food
- Audio: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- Interactive exercise: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs
DĚJEPIS
- Kultura vrcholného středověku – hudba
PŘÍRODOPIS
- Ptačí obři a trpaslíci
- uč. str. 58
- pr. s. str. 30
- zapsat zaslané poznámky
- Vznik a vývoj ptáků
- uč. str. 59
- pr. s. str. 31
ZEMĚPIS
- Tundra
- uč. str. 52 – 53
- zapsat zaslané poznámky
FYZIKA
- Zdroje světla, optické prostředí (uč. str. 98-99, PS str. 50/cv.1,2,5,6)
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- kvíz – opakování Naše vlast (podrobnosti a odkaz na kvíz v Teams)
Po 6. 4. – St 8. 4.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Opakování – druhy VV
- SL: Charakteristika
- L: Balada
ANGLICKÝ JAZYK
UNIT 4
- Articles a/an (členy a/an): SB p. 45/6+7+8, AB p. 35
- Audio: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- Online practice: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/vocabulary/?cc=cz&selLanguage=cs
- Easter activities
MATEMATIKA
- Obvod a obsah lichoběžníku
- uč.str. 63-64
DĚJEPIS
- Kultura vrcholného středověku
- Kultura vrcholného středověku – umění, literatura
PŘÍRODOVĚDA
- Ptáci břehů tekoucích vod
- uč. str. 56 – 57, pr. s. str. 29 + zapsat zaslané poznámky
- Ptačí obři a trpaslíci
- uč. str. 58, pr. s. str. 30 + zapsat zaslané poznámky
ZEMĚPIS
- Polární kraje
- uč. str. 50 – 51, zapsat zaslané poznámky
FYZIKA
- Přetlak, podtlak, vakuum
- uč. str. 91-93
- proudění vzduchu
- uč. str. 93-96
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- druhá část pracovního listu Mateřský jazyk ve skupině na Teams
- do 8. 4. odevzdat referát, který byl zadán 25. 3. (na email prochazkova@skolastachy.cz)
Po 30. 3. – Pá 3. 4.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Vedlejší věta doplňková
- Kvíz na větné členy
- SL: Charakreristika
- L: Balada
- Tento týden budeme online ve středu od 9:00 – projdeme společně druhy vedlejších vět, představíme si vedlejší větu doplňkovou a nachystáme se na kvíz na větné členy
- Dále se zaměříme na baladu – seznámíme se s klasickou Erbenovskou baladou a budeme porovnávat i s filmem
MATEMATIKA
- Konstrukce lichoběžníků (uč.str. 60-62)
- obvod a obsah lichoběžníku (uč.str. 63-64)
ANGLICKÝ JAZYK
UNIT 4
- Food and drink: SB p. 44, AB p. 34
- Countable and uncountable nouns (Počitatelná a nepočitatelná podst. jména): SB p. 45, AB p. 35
- Online procvičování
PŘÍRODOPIS
- Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny
- uč. str. 51 – 53
- pr.s. str. – 27
- Ptáci otevřené krajiny
- uč. str. 54 – 55
- pr.s. str. – 28
ZEMĚPIS
- Půda
- uč. str. 46 – 47
- Ekosystémy – úvod
- uč. str. 48 – 49
DĚJEPIS
- Online hovor v pondělí v 9:00
- Jagellonci
FYZIKA
- Atmosférický tlak a jeho měření (uč. str. 81-84, PS str. 44/cv. 1),
- Atmosféra Země (uč. str. 84-86, PS str. 45/cv. 2,4)
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- Mateřský jazyk – podklady pro studium budou zveřejněny v Teams
Po 23. – 3. – Pá 27. 3.
ČESKÝ JAZYK
- ML: Vedlejší věta přívlastková
- SL: Charakteristika
- L: Balada
ANGLICKÝ JAZYK
Dokončení Unit 3
- Progress check: AB p. 32+33
- Revision: SB p. 42 (elktronické odevzdání)
- Project: SB p. 43 (prezentace v PowerPointu)
- Online procvičování
MATEMATIKA
- opakování (počítání se zlomky, počítání s celými čísly)
FYZIKA
- Vlastnosti plynů (uč. str. 80)
- Atmosférický tlak a jeho měření (uč. str. 81-84)
DĚJEPIS
- Ladislav Pohrobek
- Jiří z Poděbrad
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- referát na produkt, osobnost či známé místo z naší vlasti (podrobnosti a domluva přes Teams)
PŘÍRODOVĚDA
- Lesní stromoví ptáci – pokračujeme
- uč. str. 48 – 50, pr. s. str. 26 + zapsat zaslané poznámky
ZEMĚPIS
- Atmosféra
- uč. str. 42 – 43, zapsat zaslané poznámky
- Podnebí
- uč. str. 44 – 45
Pondělí 16. 3. – pátek 20. 3.
ČESKÝ JAZYK
- M: Druhy VV
- S: Charakteristika
- L: Limerick
ANGLICKÝ JAZYK
Week (16th March – 20th March)
- Student’s book (SB) p. 39 + Activiti book (AB) p.31 + Přehled mluvnice AB p. 74 + 75
- Dopište si do přehledu minulých tvarů sloves v sešitě všechna slovesa vyskytující se v Unit 3 v rámečcích na str. 34/3b + 35/3c + 35/7 + 36/1b + 37/6b + 37/7a. Slovesa se naučte zpaměti.
- SB p.40 + 41 Read the articles
- Zprovozněte si doma přístupy k online učebnici pomocí vašeho kódu. Budete tak mít přístup k poslechům a ke spoustě procvičování.
FYZIKA
- Plavání těles (uč. str. 75-76), Pascalův zákon (uč. str. 77-78), pracovní sešit str. 41/cv.1,2
- všechno je podrobně v týmech na Office 365
MATEMATIKA
- opakování (obvod a obsah trojúhelníku, obvod a obsah rovnoběžníku, konstrukce rovnoběžníků, počítání se zlomky, počítání s celými čísly)
- všechno je podrobně v týmech na Office 365
NĚMECKÝ JAZYK
- 16.3.: Wir beschreiben viele Sachen (Popis školních potřeb) – učebnice cv. 9/str. 45, PS – slovíčka str. 42 a cv. 14/str. 38
- 19.3.: Was hörst du? (Co slyšíš?) – učebnice cv. 11 a 12/str. 46, PS cv. 15 a 16/str. 38
PŘÍRODOPIS
- Lesní stromoví ptáci
- uč. str. 48 – 50, pr. s. str. 26 + zapsat zaslané poznámky
ZEMĚPIS
- Hydrosféra, atmosféra
- uč. str. 40 – 43, zapsat zaslané poznámky
DĚJEPIS
- Husitské bitvy
- Jan Žižka z Trocnova
OBČANSKÁ VÝCHOVA
- co nás (Českou republiku) proslavilo – produkty, výrobky, známé osobnosti, přírodní úkazy a památky, architektonické památky
- vypsat tyto věci do sešitu + ke každému dopsat nějaké informace