4. třída
Po 18. 5. – Pá 22. 5.
ČESKÝ JAZYK
Pondělí: Spojovací výrazy
- Nejen SPOJKY spojují věty v souvětí. Někdy může byt spojovacím výrazem také jiný slovní druh. Například ZÁJMENO nebo PŘÍSLOVCE.
- Uč. 128/5 – ústně
- Uč. str. 128/růžový rámeček – Pročti si.
- Napiš mi do zprávy třeba na Whatsappu, jakými barvami byly vyznačeny spojky, zájmena a příslovce ve cv. 128/5
Úterý: Oslovení oddělujeme čárkou
- Uč. str. 130/8 – ústně
- Seš. D: Uč. str. 130/9 – Pročti si pozorně celé cvičení. Napiš do sešitu 1 větu s oslovením na začátku, 1 větu s oslovením uprostřed a 1 větu s oslovením na konci. Dávej při tom dobrý pozor na to, kam patří čárka.
Středa: Citoslovce také obvykle oddělujeme čárkou
- Uč. str. 130/10 – Čti nahlas a schválně přeháněj pauzy za oslovením. Právě podle pauzy se pozná, že se tam píše čárka
- Sestav souvětí: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba6.htm
- Dplň spojky: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba7.htm
Čtvrtek: Čárka může oddělovat slova
- Uč. str. 131/12 – ústně
- Seš. D: Uč. str. 131/13 – Napiš prvních 7 vět. Vyfoť a pošli
Pátek: Spojka může stát na začátku souvětí
- Uč. 131/14 – ústně
- Nezapomněli jste vyjmenovaná slova? https://www.liveworksheets.com/worksheets/cs/Český_jazyk/Vyjmenovaná_slova/Vyjmenovaná_slova_xy102447pq
MATEMATIKA
- Barevné počítání: PS str. 48 – Každý den vypočítej a vymaluj kousek. Máš na to celý týden.
- Slovní úloha: PS str. 44 – Vyber si jakoukoli slovní úlohu. Každý den alespoň jednu.
- Je libo sudoku? https://www.liveworksheets.com/worksheets/cs/Matematika/Sudoku/Smurf_SUDOKU_vs103988dc CHALLENGE: Komu se podaří vyřešit, ať mi vyfotí a pošle (Aby se ti vešel celý obrázek na plochu počítače, stiskni kombinaci kláves „ctrl-„)
ANGLICKÝ JAZYK
Monday: Videomeating (Pondělí: videohovor)Sejdeme se všichni v 11 hodin.
- Připrav si učebnici, pracovní sešit, tužku a pokud máš bílou tabulku s fixou (nebo stačí čistý papír a fixa).
- Nachystej si počítač s programem Teams nebo telefon s aplikací Teams. Počkej, až zavolám a přijmi hovor (Pokud by ti to vypadlo, stačí kliknout na kamerku vpravo nahoře.)
- Uč. str. 57/6 – Listen, repeat and translate. Ask and answer.
- PS str. 55/F – Listen and circle.
Wednesday: Pictures (Středa: Obrázky)
- Jistě už máš dávno hotový obrázek hodin i s popisky podle tohoto obrázku z předminulého týdne. A tak mi jej vyfoť a pošli
- A nakresli si nový obrázek s předložkami. Taky vyfoť a pošli
Thursday: Vocabulary (Čtvrtek: Slovníček)
- Vocabulary: Unit 11 – Zapiš si slovíčka do slovníčku
- Time for fairytale (Čas na pohádku) – „Robin Hood“: https://www.youtube.com/watch?v=JYNjJbOr950
VLASTIVĚDA
Jistě jste si všimli, že jsme se dostali k závěru učebnice i pracovního sešitu. To proto, že ve škole bychom každou kapitolu ještě zapisovali do zápiskového sešitu a doplňovali různými mapami a projekty. A to je trošku náročnější práce, kterou jsem vám nechtěla zadávat na doma. Schovávala jsem si ji na potom a stále doufala, že nás do té školy pustí. Takže nám to nakonec vyšlo a my se zápiskům a projektům budeme moct ve škole věnovat, a přitom si všechno pěkně společně zopakujeme a procvičíme. A vy, co zůstanete doma, nezoufejte, budeme vám naše zápisky a obrázky fotit a posílat, abyste byli „v obraze“ a budeme si také volat
Úterý: Opakování
- PS str. 29 „Test I.“ – Otestuj sám sebe, zda umíš doplnit všechny informace. Potom si vezmi barevnou tužku (gelovka nebo pastelka nebo tenká fixa – cokoli na opravování), otevři si učebnici a sám po sobě zkontroluj, oprav a oboduj.
Pátek: Opakování
- PS str. 31+32 „Test II.“ – Opět si podle zadání v prac. sešitě otestuj své vlastní znalosti.
- PS str. „Sebehodnocení“ – Zhodnoť, jak na tom jsi
PŘÍRODOVĚDA
Stejně jako u vlastivědy se budeme i v přírodovědě po návratu do školy věnovat zápiskům s obrázky, projektům a souhrnnému opakování
Pondělí: Chráníme přírodu
- PS str. 32 – nalep obrázky podle zadání v sešitě. U chráněných rostlin si nakresli značku
Středa: Opakování
- PS str. 33+34 – Ověř si své znalosti a podobně, jako ve vlastivědě si svou práci sám oprav podle učebnice a oboduj.
Po 11. 5. – Pá 15. 5.
Pondělí: Podměty všech rodů – procvičování
- Zopakuj si:
- Ta štěňata kňučela. (střední rod)
- Ty třešně kvetly. (ženský rod)
- Ty děti si hrály. (DĚTI podle ženského rodu)
- Ty stromy opadaly. (mužský rod neživotný)
- Ti chlapci běželi. (mužský rod životný)
- Uč. str. 124/8 – Přečti si článek a vyzkoušej si otázky.
- Seš D: Uč. str. 125/9b – Požádej rodiče, aby ti nadiktovali cvičení b). Společně odůvodňujte pravopis.
Úterý: Podměty všech rodů – procvičování
- Uč. str. 125/růžový rámeček – Zopakuj si ústně, co už umíš.
- Seš. D: Uč. str. 124/6 – Napiš podle zadání v učebnici. Vyfoť a pošli
- Zopakuj si slovesné kategorie: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/slovesa/mluvnicke-kategorie/cviceni1.htm
Středa: Komunikační a slohová výchova
- Elektronické konunikace si teď užíváme až dost a víme toho o ní asi i mnohem víc, než je na str. 126 v učebnici Kromě SMS, E-mailu, Skype, známe také WhatsApp, Messenger, Teams, Power Point, Google Slides, ……………
- Takže dnešní dobrovolný úkol je: Napiš do naší „WhatsAppové skupinovky“ nějaký vtip nebo hádanku
Čtvrtek: Souvětí– Co je souvětí, už víme. Souvětí je větný celek, který se skládá z více jednotlivých vět.
- Uč. str. 127/1 – Přečti si článek a vyzkoušej si otázky.
- Seš. D: Uč. str. 127/2 – Napiš libovolných 5 vět podle tohoto vzoru:
Pátek: Souvětí
- Uč. str. 128/4 – Přečti si článek a vyzkoušej si otázky.
- Najdi věty jednoduché: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba3.htm
- Věta jednoduchá, nebo souvětí: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba1.htm
- Procvič si vzorce souvětí: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba5.htm
MATEMATIKA
- V příloze opět posílám pracovní list se souhrnným procvičováním. Pracovní list si vytiskni a na jeho vyplnění máš celý týden. Až budeš mít hotovo, vyfoť mi jej a pošli(Ve cv. 6 není místo na výpočty písemného dělení. Tak si to rozepište na papír nebo třeba do sešitu )
- Kdo má chuť, může si stále procvičovat cokoli na stránkách, které už dobře známe:
ANGLICKÝ JAZYK
Pondělí: Videohovor
- Sejdeme se všichni v 11 hodin.Připrav si učebnici, pracovní sešit a tužku.Nachystej si počítač s programem Teams nebo telefon s aplikací Teams.Počkej, až zavolám a přijmi hovor (Pokud by ti to vypadlo, stačí kliknout na kamerku vpravo nahoře.)
- Telling the time – Procvičíme si hodiny https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Telling_the_time/What’s_the_time_-_drag_and_drop_gi7739pq
- Must / mustn’t – musíš / nesmíš https://www.liveworksheets.com/qb154363xn
- Uč. str. 56/4: Where are they – Procvičíme si předložky https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Prepositions_of_place/In,_on,_under_ho98802ui
Středa: Předložky
- PS str. 55/G – Čti a hledej, kdo je kdo.
- Vyber si nějaké procvičování: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Prepositions_of_place
Čtvrtek: Blue test
- PS: Blue test – Unit 11 – Nalep nálepky a doplňuj slovíčka. Nezapomeň si vyškrtávat z nápovědy
VLASTIVĚDA
Úterý: Nerostné bohatství a průmysl
- Pamatujete si, jak jsem vám vyprávěla, že kvůli nalezišti hnědého uhlí zbourali celé město Most? A aby zachránili alespoň kostel, přestěhovali ho po kolejích? Pořád mi nevěříte? Tak podívejte: https://www.youtube.com/watch?v=n1s4Cb2LPn0
- Uč. str. 32-34 – Přečti si článek a prohlédni si obrázky.
- PS str. 26/1. skupina – Vypracuj s pomocí učebnice a map v příloze.
- Naleziště nerostných surovin: https://www.purposegames.com/game/nerostne-suroviny-cr-game
Pátek: Životní prostředí
- Uč. str. 35-37 – Přečti si článek a prohlédni si obrázky.
- Otevři si mapu v příloze č. 11 PS a určuj na mapě: https://www.purposegames.com/game/np-a-chko-v-cr
PŘÍRODOVĚDA
Pondělí: Ve vodě a jejím okolí– Články už jsme četli minule.
- Uč. str. 56 – Prohlédni si obrázky.
- PS str. 30/5+6 – Doplňuj informace a nalep obrázek.
Čtvrtek: Ve vodě a jejím okolí
- PS str. 31 – Doplňuj informace a nalepuj obrázky.
- Procvič si: https://www.skolasnadhledem.cz/game/4454
Po 4. 5. – Čt 7. 5.
ČESKÝ JAZYK
- Shoda přísudku s podmětem (psaní i/y v koncovkách sloves v minulém čase)– Podmět rodu středního jsme se učili minule: TA „Koťata poskakovala.“ – tam se nepíše žádné i/y, ale „a“
- Pondělí: Podmět rodu ženského
- Uč. str. 120/1 – Přečtěte si článek a vyzkoušejte si otázky.
- Seš. D: str. 120/2 – Napište libovolných 5 vět a vyznačte vše podle zadání a vzoru v učebnici.
- Jaké i/y se píše v minulém čase množného čísla rodu ženského??? TY – „Včely létaly.“
- Úterý: Podmět – DĚTI– POZOR !!! Je-li podmětem slovo DĚTI, píšeme v koncovce tvrdé -y! Jako u ženského rodu. Např. TY“Děti se smály.“
- Uč. str. 121/4 – ústně
- Seš. D: str. 121/7 – Piš podle zadání v učebnici.
- Středa: Podmět rodu mužského– POZOR na životnost. Pomůže vám ukazovací zájmeno: TY „Hrady chátraly.“ X TI „Muži závodili.“
- Uč. str. 122/1 – Přečti si článek a vyzkoušej si otázky.
- Seš. D: str. 122/2 (otázky a, b nedělej) – Napiš libovolných 8 vět. Pomáhej si ukazovacím zájmenem TI / TY.
- Čtvrtek: Podměty všech rodů – procvičování
- Uč. str. 123/1 – Přečti si článek, vyzkoušej si otázky.
- Seš. D: Uč. str. 123/4 – Napiš prvních 7 vět a vyznač podmět a přísudek podle zadání. Vyfoť a pošli mi do mailu
- V pátek máme svátek 8. květen – Den vítězství (konec druhé sv. války v Evropě r. 1945). Stachy byly osvobozeny již o dva dny dříve.
MATEMATIKA
- pracovní list se souhrnným procvičováním. Pracovní list si vytiskni a na jeho vyplnění máš celý týden. Až budeš mít hotovo, vyfoť mi jej a pošli.
- (Pokud někdo nemá možnost doma tisknout, domluvíme se na předání vytištěného papíru před školou.)
- Kdo má chuť, může si procvičovat cokoli na stránkách, které už dobře známe:
- https://skolakov.eu/matematika-4-trida
- https://www.matika.in/cs/#4
- http://www.rysava.websnadno.cz/Matematika.html
- https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/865-matematika-dle-prof-hejneho
ANGLICKÝ JAZYK
- Pondělí: Videohovor Sejdeme se všichni v 11 hodin. Připrav si učebnici, pracovní sešit a tužku. Nachystej si počítač s programem Teams nebo telefon s aplikací Teams. Počkej, až zavolám a přijmi hovor
- PS str. 52/A – Společně si zkontrolujeme, jak se vám povedlo cvičení s hodinami.
- Uč. str. 55/2 – „What time did the match start?“
- PS str. 53/B – Our, their, his, her
- Středa: Must / mustn’t
- You must = musíšYou must not = you mustn’t = nesmíš
- Video: https://www.youtube.com/watch?v=eitaIAgQ0hA
- Uč. str. 55/3 – Přečti si vzorovou bublinu pana Wozze. Říkej si postupně podle všech očíslovaných rámečků, co musíš nebo naopak nesmíš dělat, abys byl dobrým fotbalistou.
- Komu to půjde, může si vyzkoušet tento interaktivní pracovní list: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Modal_verbs/Must_or_Mustn’t_kh133935ma Po vyplnění klikni na FINISH a potom zvol CHECK MY ANSWERS.
- Čtvrtek: Předložky
- Let’s watch the video: https://www.youtube.com/watch?v=niPyVnC6W5g
- PS str. 54/D – Piš věty přesně podle vzoru. Pouze vyměňuj předložky a hledané předměty.
VLASTIVĚDA
- Úterý: Půdy a zemědělství
- Uč. str. 31 – Přečti si článek a vyzkoušej si otázky.
- PS str. 25
- Zopakuj si Kraje ČR: https://www.purposegames.com/game/kraje-cr-game
- A krajská města: https://www.purposegames.com/game/krajska-mesta-cr-game
PŘÍRODOVĚDA
- Pondělí: Živočichové ve vodě a jejím okolí
- Vydrýsek: https://decko.ceskatelevize.cz/vydrysek -1. díl – „O vydřím setkání“ – díly jsou seřazeny odspodu (Nepouštěj si všechny díly najednou, nech si je třeba na nějaké deštivé odpoledne )
- Uč. str. 52+53 – Přečti si články a vyzkoušej si otázky
- PS str. 29/2
- Čtvrtek: Živočichové ve vodě a jejím okolí
- Uč. str. 54+55
- PS str. 29/1+3
- Kdo si chce zachytat s Jakubem Vágnerem? https://www.youtube.com/watch?v=ba2YINQGkXk
Po 27. 4. – 30. 4.
ČESKÝ JAZYK
Pondělí: Stavba věty jednoduché
Kdo, co: PES + Co dělal: ŠTĚKAL
- Uč. str. 115/1 – Přečti si článek a vyzkoušej si otázky a, b, c, d.
- Seš. D: Do sešitu si opište prvních 5 vět a vyznačte v nich základní skladební dvojice tak, jako je to vyznačeno v první větě. POZOR: zvratná slovesa podtrháváme celá, např. OBJEVIL SE.
– Učivo o holém a rozvitém podmětu a přísudku záměrně vynechávám. Vysvětlíme si jej ve škole.
Úterý: Podmět a přísudek
- Seš. D: Uč. str. 116/3 (otázky a, b, c dnes vynechte) – Napiš prvních 5 vět a vyznač základní skladební dvojice jako včera. Vyfoť a pošli. Můžeš dostat 1
- Šikovné procvičování: https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/cesky-jazyk/4.rocnik/stavba-vety/stavba9.htm
Středa: Shoda přísudku s podmětem– Jaké i/y se píše na konci sloves v přítomném a budoucím čase??? Ano, vždy měkké i ! To už víme.- Dnes se naučíme, jaké i/y se píše na konci sloves v minulém čase.
- Uč. str. 118/1a,b,c,d – ústně
- Seš. D: Uč. str. 118/2 – Utvoř a napiš 5 vět podle zadání v učebnici, vyznač základní skladební dvojice a barevně si zakroužkuj koncovky příčestí minulého.
Čtvrtek: Podmět rodu středního
- Uč. str. 119/1 – Přečti si článek a vyzkoušej si otázky a, b, c.
- Seš. D: Uč. str. 119/2 – Stránku si rozděl na 2 sloupečky a ty si nadepiš podle zadání v učebnici. Do každého sloupečku zapiš 5 správných slovních spojení.
MATEMATIKA
Pondělí
- Indické násobení – PS str. 38/5
- Slovní úloha – PS str. 43/4
- Převody jednotek délky – https://skolakov.eu/matematika/4-trida/prevody-jednotek/jednotky-delky/prevody-jednotek-delky/priklady1h.htm
Úterý
- Písemné násobení – PS str. 39/8
- Výstaviště – PS str. 45/16
- Převody jednotek hmotnosti – https://skolakov.eu/matematika/4-trida/prevody-jednotek/jednotky-hmotnosti/prevody-jednotek-hmotnosti/priklady1c.htm
Středa
- Písemné sčítání a odčítání – PS str. 36/8
- Slovní úloha – PS str. 43/5
- Převody jednotek objemu – https://skolakov.eu/matematika/4-trida/prevody-jednotek/jednotky-objemu/prevody-jednotek-objemu/priklady1c.htm
(Jednotky krychlové nejsou učivem 4. tř. Tato informace je rozšiřujícím učivem.)
Čtvrtek
- „Vykoumej“ – PS str. 42/7
- Převody jednotek času – https://skolakov.eu/matematika/4-trida/prevody-jednotek/jednotky-casu/prevody-jednotek-casu/priklady1c.htm
ANGLICKÝ JAZYK
Pondělí: Videohovor (Časový rozvrh jednotlivých žáků je v mailu z 23. 4.)
- Připrav si učebnici, pracovní sešit a tužku.
- Nachystej si mobil na stojánek a počkej, až zavolám
- Fact File – Uč. str. 53
Středa: What time is it?
- Zopakujme si: Kolik je hodin? = What time is it? – https://www.youtube.com/watch?v=EIxaxnageTo
- A jak je to mimo celé hodiny? – https://www.youtube.com/watch?v=fq2tRfHu5s8
- Nakresli si na čtvrtku nebo na papír následující obrázek hodin:
- Obrázek hodin si schovej za obal učebnice, v příštích hodinách jej budeš potřebovat.
Čtvrtek: Unit 11
NOVÁ SLOVÍČKA:match = zápasget ready = připravit sestand = státin front of = předbehind = zanext to = vedlemust = musethurry = spěchatS výslovností ti zase pomůže mikrofonek:https://translate.google.cz/?hl=cs#view=home&op=translate&sl=en&tl=cs&text=match
- The football team: Uč. str. 54 – Přečti si obrázkový příběh.
- PS str. 52/A – Read and draw = Čti a kresli: Přečti si krátký odstavec pod obrázky a vyhledávej v textu časové údaje a ty zakresluj do obrázků. (Jako nápovědu použij své obrázkové hodiny.)
- Pokud ti to půjde, vyzkoušej si s rodiči rozhovor v rámečku pod cvičením PS 52/A. (Úlohu označenou ikonkou sešitu pod tímto cvičením nedělej.)
Příští týden si zase dáme konverzaci v Aj při videohovoru a procvičíme si dialogy o určování času
Po 20. 4. – Pá 24. 4.
ČESKÝ JAZYK
Procvičování vzorů podstatných jmen
- Vzory mužské: Uč. str. 111+112
- Vzory mužské, ženské i střední: Uč. 113
- Sloh – Bohatost vyjadřování: Uč. str. 114
- Čtení: Projekt „Čtení pomáhá“
- Interaktivní cvičení
- Online testík – Vzory souhrnně
MATEMATIKA
Procvičování písemného dělení
- Uč.: str. 36/1+3+4, 102/14
- PS: str. 40/1+3, 42/8, 43/3, 45/13
- Intreaktivní cvičení
- Online pětiminutovka
PŘÍRODOVĚDA
Motýli
- https://slideplayer.cz/slide/17827442/
- Uč.: str. 47/Babočka kopřivová – Přečti si článek.
- PS: 26/6+7 – Kreslíme motýly.
- DDÚ: Fotografujeme motýly a jejich vývojová stadia.
Út 14. 4 – Pá 17. 4.
ČESKÝ JAZYK
Vzory podstatných jmen rodu mužského
- Vzor MUŽ: Uč. str. 107/13
- Vzor STROJ: Uč. str. 108 – 110
- Interaktivní cvičení
- Online testík
- Čtení: Pokračujte ve čtení oblíbené knížky, kterou si zapište do svých čtenářských deníků.
MATEMATIKA
Opakování a procvičování
- PS: str. 34/3, 35/4, 37/1+3, 38/5, 42/6, 43/1+2
- Interaktivní cvičení
- Online pětiminutovka
ANGLICKÝ JAZYK
Why? Because. (Proč? Proto.)
- Let’s sing a song: https://www.youtube.com/watch?v=vXWK1-L41f0
- PS: str. 49/G
- Talk Time: Uč. str. 52 + PS str. 50
VLASTIVĚDA
ČR
- Vodstvo ČR: Uč. str. 21-23, PS str. 14,15
- Města ČR: Uč. str. 24 a 1. část str. 25, PS str. 17
PŘÍRODOVĚDA
Na louce
- Hmyz: Uč. str. 47, PS str. 24/1+2
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Vltava
- Poslech symfonické básně Vltava z cyklu Má vlast od Bedřicha Smetany
- https://www.youtube.com/watch?v=uI8iTETiSqU
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vlastní tvorba
- Velikonoční dekorace či jarní příroda
Po 6. 4. – St 8. 4.
ČESKÝ JAZYK
Vzory podstatných jmen rodu mužského
- Vzor HRAD: Uč.: str. 102
- Vzor MUŽ: Uč.: str. 104+105
- Interaktivní cvičení
- Čtení: pokračujeme ve čtení oblíbené knížky nebo časopisu či poslechu audioknihy
MATEMATIKA
Opakování a procvičování
- PS: str. 32/6, 33/9, 34/2, 36/6, 37/2
- Online pětiminutovka
- Interaktivní cvičení
ANGLICKÝ JAZYK
Let’s help them
- Uč.: str. 50/5
- PS: str. 48/E
- Easter rhymes and games
VLASTIVĚDA
Vodstvo ČR
- Uč.: str. 20 + 1. část str. 21
- PS: str. 13/1
- Interaktivní cvičení
- Online „testík“
PŘÍRODOVĚDA
Ptáci
- Uč.: str. 46
- PS: str. 24/3 + 25/4
- Úkol pro zájemce: Pozorování ptactva a jiných živočichů a pořizování fotografií
- Úkol pro zájemce: Pozorování ptactva a jiných živočichů a pořizování fotografií
Po 30. 3. – Pá 3. 4.
ČESKÝ JAZYK
- Vzory podstatných jmen rodu mužského
- Vzor PÁN: Uč.: str. 97 – 99
- Vzor hrad: Uč.: str. 100 – 101
- Interaktivní cvičení
- Čtení: Pokračujeme v četbě oblíbené knížky nebo časopisu
MATEMATIKA
Opakování a procvičování
- PS: str. 28/1+3+4, 29/6+7, 30/8+9+11
- Tvorba vlastní slovní úlohy
- Interaktivní cvičení
ANGLICKÝ JAZYK
Unit 10
- Elephants in danger: Uč.: str. 49
- Because: PS: str. 46+47
- Watching video in English
PŘÍRODOVĚDA
Na louce
- Trávy a květiny: Uč.: str. 44+45
- Práce s textem a s obrázky: PS: str. 22+23
- Sběr nových exemplářů do herbáře
VLASTIVĚDA
Pvrch ČR
- Pohoří a nížiny: Uč.: str. 16 – 18, PS: str. 11+12
- Interaktivní cvičení
Po 23. 3. – Pá 27. 3.
ČESKÝ JAZYK
- Vzory podstatných jmen
- Procvičování rodu ženského: Uč. str. 92 – 94
- Rod mužský: Uč. str. 95 – 97
- Čtení: pokračujeme v četbě oblíbené knížky
MATEMATIKA
- Pondělí 23.03.
- učebnice 82/9,10,12• přihlášení na https://www.umimematiku.cz/ (podrobnosti v e-mailu)
- Úterý 24.03.
- učebnice 83/13,14,15
- Středa 25.03.
- učebnice 16,17,19
- Pátek 27.03.
- pracovní list Celá čísla – v e-mailu
- po celý týden budou přidávána procvičování na internetové stránky www.matika.in a www.umimematiku.cz
ANGLICKÝ JAZYK
Dokončení Unit 9 + Unit 10
- Blue test: PS p. 10 – „It’s the weekend“
- Vocabulary: Unit 9
- Test Time: PS p. 41
- The green space station: Uč. p. 48; PS p. 46
VLASTIVĚDA
ČR
- Využití map a jízdní řád: Uč. str. 12+13; práce s turistickou mapou
- Poloha ČR: Uč. str. 14+15; PS str. 9; DDÚ str. 10
PŘÍRODOVĚDA
Na poli + Na louce
- Práce s textem a s obrázky: PS str. 20/2; 21/3+4+5
- Trávy a květiny: Uč. str. 44+45; PS str. 22
Týdenní plán učiva 16. 3. – 20. 3.
Čj: Vzory rodu ženského: růže, píseň + Dopis
- Učebnice str. 85 – 90
- příslušná on-line cvičení (zasílaná mailem)
- týdenní DÚ ve virtuální třídě na: https://www.gramar.in/cs/
Aj: going to
- Dokonči Unit 8
- Učebnice str. 44 + 45
- PS str. 42 + 43
- Příslušná on-line cvičení, a písničky (zasílané mailem)
Vla: Orientace na mapě, Měřítko mapy, Nadmořská výška, Značky
- Učebnice str. 8 – 11
- PS str. 7
- Příslušná on-line cvičení (zasílaná mailem)
Pří: Na poli: obiloviny, okopaniny, plevel; Savci
- Učebnice str. 37 – 40
- PS str. 20/1
- Příslušná on-line cvičení (zasílaná mailem)
Pondělí 16. 3.
MATEMATIKA
- procvičování na stránkách www.matika.in v sekci domácí úkoly
- pracovní sešit str.25-27
- učebnice str. 81
ČJ:
- Uč.: str. 85 + 86 – Pročti si stránky.
- seš. D: 86/5 Požádej rodiče, aby ti nadiktovali diktát – buď cvičení 5a nebo 5b.
- A za odměnu hra: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho/neposedne-zabky/cviceni1.html
Aj:
- Let’s sing a song: The months
- Let’s play the game: The months https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/months
- Vocabulary: Unit 8
- Uč.: str. 42 + 43 (Pokuste si přečíst, nemusíte překládat doslova, snad pochopíte některé věty.)
- PS: str. 40
Pří: Okopaniny, plevely
- Uč.: str. 39 – 41 Pročti si a pomocí učebnice doplň prac. sešit.
- PS: 18/3, 19/5 (Dobrovolně si můžete udělat pěstitelský pokus 19/4.)
Pátek 15. 3.
ČJ:
- Uč.: str. 84 – Pročtěte si stránku. Pozor!!! růže je měkký vzor!
- seš. D: 85/3 – Nemusíte přepisovat celé věty. Stačí „pomlčková“ slova s předložkami. Např.: cibul_, do stodol_, od chalup_, na židl_ch, v zem_ch ...
- Zahrajte si hru: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho/koncovky/cviceni-ruze1.html
Vla:
- Procvičte si kraje ČR v následující hře: https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/skladacka-kraju/puzzle1.htm
- Anebo: https://skolakov.eu/vlastiveda/4-trida/nase-vlast-ceska-republika/prirazovani-krajskych-mest/prirazovani.html
- Práce s mapou
- Uč.: str. 6+7 Pročtěte si a pomocí učebnice vyplňte prac. sešit.
- PS: str.: 5+6
Čt:
- Přečtěte si kousek z vaší knížky, tak jako každý den.
Čtvrtek 12. 3.
ČJ:
https://slideplayer.cz/slide/12240784/
- Uč.: str. 82 – stránku si projděte ústně podle jednotlivých zadání
- seš. D: 82/10 Napište si jako doplňovací přepis. Každou koncovku si odůvodněte pomocí vzorů. Např.: nedaleko škol_ (škola bez školy jako žena bez ženy, napíšu tvrdé y)
- Na závěr si můžete zahrát hru: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho/neposedne-zabky/cviceni1.html
Aj:
- PS: str. 39/F
- PS: Blue test Unit 8 – „What’s my job“ (Nejdřív nalep nálepky, pak doplňuj slovíčka, ta si vyškrtávej z nápovědy a nakonec zkus otazníček. Tak jako postupujeme vždycky 😉
- Pusťte si a zazpívejte si písničku: https://www.youtube.com/watch?v=MdvTlQzsaYI
- Anebo zkuste video: https://www.youtube.com/watch?v=Oj0M0k5WE-M
Pří:
- Učebnice s vlaštovkou: str. 35 – Na poli + str. 36 – Obiloviny – Články si přečtěte a pomocí učebnice jako nápovědy doplňte cvičení v pracovním sešitě.
- PS s vlaštovkou: str. 18/1+2
- A ještě písnička: https://www.youtube.com/watch?v=nfLDIDerwpI
- A vzpomínáte na pohádku ze školky? https://www.youtube.com/watch?v=DS63Qz_r1lU
Středa 11. 3.
Čj:
- Uč.: str. 81 – pročtěte si ústně
- Pozor na koncovky -ami !!! Tam je vždycky měkké i !!!
- Některá slova mají pouze množné číslo: např. kalhoty, prázdniny, kamna
Zahrajte si počítačovou hru: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/podstatna-jmena-rodu-zenskeho/koncovky/cviceni-zena1.html
M:
- Zahrajte si nějakou úlohu: https://www.matika.in/cs/#4
Aj:
- Uč: str. 40
- PS: str.38