3. třída
Po 15. 6. – 19. 6.
ČESKÝ JAZYK
- věta jednoduchá
- základní skladební dvojice
- opakování
MATEMATIKA
- opakování
Po 8. 6. – Pá 12. 6.
ČESKÝ JAZYK
- citoslovce
- souvětí (U str. 128). Napište mi odpověď na otázku v úloze 1d a pošlete mi vzorce souvětí ze cvičení číslo 2.
- U 129 cv 1
- spojovací výrazy
- diktát U 130/7
- slovesa určitá
MATEMATIKA
- matika.in – násobilkové obdélníky.
- videohovor – krokování a šipkový zápis (U 83/1) a naučíme se nový povel (U 91/1.2)
- počítáme čas
- dělení se zbytkem
- početní operace PS 28/4
PRVOUKA
Planety
- Další zajímavé video o sluneční soustavě: https://www.youtube.com/…20s
- Otázky pro pozorné diváky: Která planeta je nejmenší? Které planetě se říká „večernice“ či „jitřenka“? Která planeta je největší? Která planeta má nejviditelnější prstence?
- Uč. str. 68 – Přečti si text a prohlédni si obrázky. Zkus si odpovědět na kontrolní otázky pod článkem.
Výpravy do vesmíru
- Cesta na Měsíc: https://www.youtube.com/…x=2
- Uč. str. 69 – Přečti si text a prohlédni si obrázky.
- Pamatujete si ještě, jak jsme se spolu ve škole učili hledat Polárku?
- PS str. 60 – Dnes si v prvouce zarýsujete
Video pro zájemce:
- Pokud budete mít čas a chuť, můžete si třeba za nějakého deštivého dne pustit tento krátký dokumentární film o souhvězdích: https://www.youtube.com/…9ls
- Vesmír můžete zkoumat i pomocí mobilní aplikace. Např. „Skymap“
Po 1. 6. – Pá 5. 6.
ČESKÝ JAZYK
- předložky.
- V přiloženém pracovním listě si po naší hodině vypracujte cv. 1 a 2.
- Ostatní cvičení jsou dobrovolná
- spojky – videohovor
- Na gramar.in si vyzkoušejte jejich poznávání.
- slova spisovná – PL
- gramar.in hra Tajenka
- částice – Podívejte se na video.
- V přiloženém pracovním listě si vše o částicích zopakujete.
MATEMATIKA
- pracovní sešit – cv. 7 na straně 21
- dobrovolný úkol – hlavolam v učebnici 77/5
- učebnice strana 77 cvičení 4 a) – jen modrou tabulku
- videohovor – dělení se zbytkem
- Učebnice 88/1, PS 35/2
- oblékání krychle
- učebnice strana 89 nahoře
- cv. 1 – Využijte přiložený soubor s čtvercovou sítí, vybarvěte a pokuste se složit krychli
- Cvičení 2 je dobrovolné
PRVOUKA
VESMÍRRoční období
- Video: https://www.youtube.com/…Xt0
- Uč. str. 66 – přečti si článek a prohlédni si obrázky
- PS str. 58 – doplň správné informace
Cvičení pro zájemce:
- Den a noc: https://www.skolasnadhledem.cz/…540
- Roční období: https://www.skolasnadhledem.cz/…008
Slunce
- Video: https://www.youtube.com/…qtU
- Uč. str. 67 – Přečti si článek a prohlédni si obrázky
- PS str. 59 – Doplň správné informace. Dokážeš naše planety vyjmenovat zpaměti???
Cvičení pro zájemce:
Po 25. 5. – Pá 29. 5.
ČESKÝ JAZYK
- volné psaní
- Napiš si úvodní větu: V uprýsování kružnice. Vezměte do ruky kružítko a s jeho pomocí zkuste vytvořit podobný obrázek, jako je v příloze.lynulých dvou měsících jsem…
- A piš nepřetržitě přibližně 3 minuty o tom, co jsi minulé měsíce dělal/a, zažíval/a, jaké pro Tebe byly.
- příslovce
- videohovor
- video na youtube
- V přiloženém pracovním listě vypracujte cv. 1 a 2
- příslovce na webu gramar.in
- písanka str. 7
- gramar.in – pravopis i/y
MATEMATIKA
- rýsování kružnice – obrázek, jako je v příloze
- rozdíl mezi kružnicí a kruhem
- U 74/nahoře
- video
- další video
- PS cv 2 (a, b, c, d) na straně 20
- U cvičení 1 a 3 ze strany 75
- videohovor – písemné násobení
- U str. 68 nahoře
- indické násobení
- U 76/2
- U 76/4
- U 75/4
PRVOUKA
Obojživelníci a bezobratlí
- Od vajíčka k žabce: https://www.youtube.com/watch?v=XOgSDQ5X-NA
- Uč. str. 65 – Přečti si články a prohlédni si obrázky. Pamatuj, že i čolek a mlok patří mezi obojživelníky. A co vlastně znamená slovo obojživelník??? Děti, které zůstaly doma mi mohou napsat odpověď do zprávy
- PS str. 55 – Dneska budete kromě psaní také stříhat a lepit správné obrázky.
Cvičení pro zájemce:
- Hlasy žab ČR: https://www.youtube.com/watch?v=NsfzBxIGGT0
- Stavba těla obojživelníků: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/obojzivelnici/stavba-tela/cviceni.htm
- Kvíz: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/obojzivelnici/
Já to hravě zvládnu 6
- PS str. 57 – Ověř si své znalosti a dovednosti. Vypracuj samostatně. Děti, které zůstaly doma mi práci vyfotí a pošlou
Po 18. 5. – Pá 22. 5.
ČESKÝ JAZYK
- naučte se zpaměti vyjmenovat slovní druhy tak, jak jdou za sebou
- Přečtěte si přiložený text a napište (psace) jeho pokračování podle své představy. Můžete nakreslit i obrázek, který bude vypravování ilustrovat. Nezapomeňte používat pravidla pravopisu, která jsme se už naučili. Svou práci mi, prosím, pošlete.
- procvičíme si pravopis a také rozlišování vět jednoduchých a souvětí. Cvičení najdete v Poznámkovém bloku nebo jako pracovní list (v příloze).
- slova protikladná (slova opačného významu). Např. holka – kluk, malý – velký, mluvit – mlčet. Cvičení je v Poznámkovém bloku (a v příloze)
- slova příbuzná (Jsou to slova, která mají společný kořen a významově spolu souvisí např. stavět, stavitel, staveniště, postavit, stavební…) V příloze je cvičení, to vypracujte do sešitu a pošlete mi ho, prosím.
- číslovky
- video
- gramar.in
ANGLICKÝ JAZYK
MATEMATIKA
- po delší době navštívíme rodinu Klosových. Zkuste správně zodpovědět všechny otázky v kvízu.
- budeme rýsovat. Konečně přijde na řadu kružítko . Dokážete pomocí kružítka nakreslit takový obrázek jako je v příloze? Geometrické tvary, ze kterých je obrázek sestaven, se nazývají kružnice. Z kolika kružnic je obrázek narýsován? Než se pustíte do práce, podívejte se na video. Poloměr nás zatím nebude zajímat, důležité je, jak zacházet s kružítkem. Další rady najdete také v učebnici na str.72.
- pracovní sešit strana 8 cvičení 3. (Připomenutí: násobení a dělení má přednost před odčítáním a sčítáním. Závorky mají přednost před vším.) Vypočítaný úkol mi, prosím, pošlete.
- Slovní úloha – učebnice 72/6. Řešení mi pošlete.
- Stovková tabulka
- PS 19/1
PRVOUKA
Ryby
- Uč. str. 63 – Přečti si článek a prohlédni si obrázky. Nabídka názvů pro cv. 2: sladkovodní ryby (štika, pstruh, úhoř, kapr, sumec), mořské ryby (tuňák, mečoun, sardinka, makrela)
- PS str. 54 – Pokus se doplnit správné informace bez koukání do učebnice Nakonec si učebnici otevři a cvičení si podle ní zkontroluj.
Pozor! Patří delfín a velryba mezi ryby? Ne. Jsou to savci – rodí živá mláďata a kojí mladé mateřským mlékem.
Cvičení pro zájemce:
- Poznáš rybu? https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/ryby/poznavame-ryby/poznavame-ryby.htm (Nezapomeň kliknout na červíka, ten ti rybu ukáže
- Otestuj své znalosti: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/ryby/test/quiz.html
- Pěkný dokument České televize (25 min.): https://www.youtube.com/watch?v=N9KRvjHFd7A
Plazi
- Uč. str. 64 – Přečti si článek a prohlédni si obrázky.
- PS str. 55 – Doplň informace.
POZOR! První pomoc při uštknutí zmijí:
- Klid, minimální pohyb, sundat stahující předměty, aby se zpomalilo vstřebávání jedu.
- Dezinfekce a sterilní překrytí rány.
- Postižené místo umístit pod úroveň srdce. Např. nechat poraněnou nohu viset z nosítek.
- Zajistit transport uštknutého do nemocnice – pokud možno s minimem vlastního pohybu.
- NIKDY jed nevysávej ani nezaškrcuj místo uštknutí!!!!!
Pamatuj, že zmije vždy raději uteče, jakmile se dozví, že jdeš kolem. A tak choď do přírody ve správném obutí a dívej se, kam šlapeš
Po 11. 5. – Pá 15. 5.
ČESKÝ JAZYK
- minulý týden jsme se při videohovorech seznámili se zájmeny. Připomeňte si je ve videu.
- pracovní list (případně opište zájmena a doplňte zkratkou)
- zájmena na skolakov.eu
- zájmena a přídavná jména na rysava.websnadno.cz
- určování rodu a čísla u zájmen – pracovní list
MATEMATIKA
- V matematice jsme se seznámili s geometrickými tělesy. Na youtube jsem našla hezké video, které Vám připomene vše, co jsme se spolu učili. Je k jiné učebnici matematiky než používáme, ale to nevadí. Až Vám bude vše jasné, vyplňte kvíz. Jako nápovědu můžete použít přiložený přehled.
- pracovní sešit 10/1, 24/1, 31/1, 32/1
- Neposedové U 66/1
- Pavučina PS 7/6
- Písemné násobení
- učebnice str. 65 nahoře nebo toto video
- PS strana 11 cvičení 1 (pošlete mi ho, prosím)
ANGLICKÝ JAZYK
PRVOUKA
„Před Servácem (13.5.) není léta, po Serváci s mrazy veta.“
„Ledoví muži, spalují mrazem ovoce i růži.“
„Pan Serboni pálí stromy. (PANkrác SERvác + BONIfác)“
„Déšť svaté Žofie (15.5.) švestky ubije“
Znáte tyhle pranostiky? „
Ledoví muži“ to tedy letos naplánovali naprosto přesně
Tento týden budeme pokračovat ve zvířecí říši:
Savci
- Uč. str. 61 – Přečti si článek a prohlédni si obrázky.
- PS str. 52 – Doplň informace.
Cvičení pro zájemce:
- Stavba těla savců: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/savci/stavba-tela/cviceni.htm
- Poznáváme savce: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/savci/poznavame-savce/kviz.htm
Ptáci
- Uč. str. 62 – Přečti si článek a prohlédni si obrázky.
(cv. 2 – Pokud někdo zapomněl, kteří ptáci jsou stěhovaví a kteří ne, tady je malá obrazová nápověda
- PS str. 52 – Doplň informace.
Cvičení pro zájemce:
- Stavba těla ptáků: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/ptaci/stavba-tela/cviceni.htm
- Moc pěkné cvičení – Ptáci podle zpěvu: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/ptaci/poznavame-ptaky/ptaci-hlasy.htm
Po 4. 5. – Čt 7. 5.
Tento týden se opět uvidíme. Tentokrát zkusíme práci ve skupinkách – dvojicích. V tabulce si vyberte, kdy a s kým se chcete účastnit videohovoru.
ČESKÝ JAZYK
- na gramar in si procvičte psaní i/y
- zopakujte a procvičte si přídavná jména – kvíz
- dnes budeme psát. Měli bychom být v písance na straně 5.
- časování sloves – MTeasm nebo TADY
MATEMATIKA
- učebnice matematiky str. 63 cv. 5. Dokážete vyřešit alespoň jeden sčítací trojúhelník ? (Řešení mi, prosím, ofoťte a zašlete.)
- v pracovním sešitě najdete na straně 5 ve cvičení 6 tři úlohy. Poradíte si s nimi? (Nenechte se nachytat) Pokud mi je pošlete ofocené, dozvíte se, jestli jste postupovali správně
- Na matika.in jsem vybrala dvě úlohy pro druháky (Rozděl a Psovodi). Než začnete počítat, přečtěte si pozorně návod „Jak řešit úlohu“.
- Učebnice matematiky – přepište do sešitu a vypočítejte cvičení 3 ze strany 61. A pošlete mi ho, prosím.
ANGLICKÝ JAZYK
PRVOUKA
Chráněné, léčivé a jedovaté rostliny
- Uč. str. 59 – Prohlédni si obrázky rostlin a pozorně si přečti text v učebnici.
- PS str. 50 – Vyzkoušej si, zda dokážeš doplnit správné informace bez nakukování do učebnice Pokud si nevíš rady, učebnici si ještě jednou otevři a všechno si zkontroluj.
- Cvičení pro zájemce:
- Poznáš chráněné rostliny? https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/rostliny/chranene-rostliny/1/kviz.html
- A poznáš ty léčivé? https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/rostliny/lecive-rostliny/1/kviz.html
- A jedovaté? https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/rostliny/jedovate-rostliny/1/kviz.html
Společné znaky živočichů
- Uč. str. 60 – Přečti si článek.
- PS str. 51 – Doplň správné informace.
- Cvičení pro zájemce:
- Znaky života: http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/zvirata_znaky.htm
- Třídění živočichů: http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/zvirata1.htm
Po 27. 4. – 30. 4.
ČESKÝ JAZYK
- slovní druhy – video
- úkol zadaný ve videu
- opakování látky o podstatných jménech (přiložený soubor)
- procvičení ZDE
- opakování látky o slovesech (přiložený soubor)
- procvičení ZDE
- přídavná jména
- učebnice str. 116
- prezentace kdyby nefungovala, tak pdf – zadaný úkol prosím ofotit a zaslat
MATEMATIKA
- násobilkové obdélníky – MTeams (případně matika.in)
- indické násobení matika.in
- násobilkové obdélníky s podmínkou – učebnice 59/2 (PL s násobilkovým obdélníky přiloženo)
ANGLICKÝ JAZYK
PRVOUKA
ROSTLINY
Společné znaky rostlin
- Podívej se, jak klíčí semínko: https://www.youtube.com/watch?v=iFCdAgeMGOA
- Uč. str. 55+56
- PS str. 48
- Pomoz rodičům s péčí o zahrádku a zasej si třeba semínka hrášku. Můžeš zkusit i domácí pokus s naklíčením hrášku na vlhké vatě a pozorovat, jak rostlinky klíčí .
Cvičení pro zájemce: http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/rostliny_znaky1.htm
Části těla rostlin
- Uč. str. 57+58
- PS str. 49
Cvičení pro zájemce:
- Stonky: http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/rostliny_stonek.htm
- Listy: http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/rostliny_listy.htm
- Květy: http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/rostliny_kvety.htm
- Plody: http://rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/rostliny_plody1.htm
Po 20. 4. – Pá 24. 4.
ČESKÝ JAZYK
- řada vyjmenovaných slov – po Z – video,
- slova příbuzná – tato stránka
- „chytáky“ u vyjmenovaných slov po Z.
- gramar.in – vyjmenovaná slova po Z
- test (jedno kliknutí – i nebo dvě – y)
- text testu si pořádně přečtěte a odpovězte na otázky kvízu
MATEMATIKA
- násobilka zde. (Pokud Vám stránky nebudou fungovat, počítejte příklady na násobení na matika.in nebo v Početníčku.)
- Zvířátka dědy Lesoně – masky
ANGLICKÝ JAZYK
PRVOUKA
NEŽIVÁ PŘÍRODA
- Světlo a teplo: Uč. str. 53, PS str.45
- Cvičení: rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/slunce.htm
- Prověrka: PS str. 46 „Já to hravě zvládnu“ – Vyfoť a pošli mi buď na e-mail nebo do MS-Teams, můžeš dostat 1
- Úkol pro zájemce: Založ si herbář. Při procházkách do přírody můžeš sbírat jarní květiny, doma si je vylisovat a pomocí tenkých proužků lepící pásky je přilepit na čtvrtky. Doplň název rostliny, případně datum a místo sběru. Až se vrátíme do školy, prohlédneme si společně vaše „úlovky“
- (Při určování květin ti kromě encyklopedie pomůže aplikace v mobilu – např. „PlantNet“.)
Út 14. 4 – Pá 17. 4.
ČESKÝ JAZYK
- napište dopis Kecálkovi a povyprávějte mu, co jste o Velikonocích dělali
- Jak se píše dopis si připomeňte v učebnici na straně 45. Dopis napište rukou (psace), dobře zkontrolujte pravopis, můžete nakreslit i obrázek. Dopis vyfoťte a do konce týdne mi ho pošlete mailem.
- Vyzkoušejte si, jak umíte vyjmenovaná slova vy – vysoký – výt. Je to doplňovací cvičení, které se samo oznámkuje.
- psaní správného i/y po V – předpony -vy/-vý
- doplňovací cvičení. Prosím, pošlete mi výsledky mailem – pod cvičením je tlačítko Odeslat výsledky e-mailem – na adresu klimova@skolastachy.cz.
MATEMATIKA
- náhodná procházka – ve videu
- učebnice na straně 60 cvičení 1
- pracovní list
- V matematice si na matika.in připomeňte zvířátka dědy Lesoně. Vezměte si na pomoc tabulku a papír a tužku – udělejte si lístečky se zvířátky, sestavte si družstva, vyměňujte zvířátka, přemýšlejte
PRVOUKA
NEŽIVÁ PŘÍRODA
- Pusťte si video o vodě: https://www.youtube.com/watch?v=iTbL1N-k_3Y
- Voda: Učebnice str. 51 + PS str. 43
- Vzduch a půda: Učebnice str. 52 + PS str. 44
Cvičení pro zájemce:
- Význam vody pro život: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/neziva-priroda/voda/prezentace.html (Při prezentaci klikej na tlačítko PLAY.)
- Voda-kvíz: rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/voda.htm
- Koloběh vody-kvíz: rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/kolobeh_vody.htm
- Význam vzduchu: https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/neziva-priroda/vzduch/prezentace.html (Při prezentaci klikej na tlačítko PLAY.)
- Vzduch-kvíz: rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/vzduch.htm
- Půda-kvíz: rysava.websnadno.cz/prvouka_3.roc/puda.htm
Po 6. 4. – St 8. 4.
ČESKÝ JAZYK
- rozdíl ve významu slov vysel a visel
- vyjmenovaná slova po V – přesmyčky
- gramar.in – vyjmenovaná slova po V
MATEMATIKA
- násobilkové obdélníky s neposedy na matika.in
- indické násobení dvoumístným číslem – VIDEO
- učebnice str. 58 cv. 1. – 4 příklady. Pokud můžete, vyfoťte a pošlete mi, co jste spočítali.
PRVOUKA
VELIKONOCE
- Uč.: str. 54
- PS: str. 47
Interaktivní cvičení pro zájemce:
Po 30. 3. – Pá 3. 4.
ČESKÝ JAZYK
- cvičení 1 na str. 110 – přepište cvičení do sešitu.
- V záložce soubory najdete dva záznamové listy na přečtené knihy (Porovnávání postav a Smajlíci). Zapište si přečtené knihy.
- seznamte se s dvojicemi slov, které stejně zní, ale jinak se píší. Vymyslete věty s těmito slovy.
- zkuste doplňovací cvičení
MATEMATIKA
- každý den si v PS sešitě nebo v Početníčku vyberte alespoň jedno cvičení a vypočítejte ho. Napište k němu dnešní datum.
- připomeňte si písemné odčítání na matika.in.
ANGLICKÝ JAZYK
PRVOUKA
NEŽIVÁ PŘÍRODA
- Uhlí: Uč.: str. 49, PS str. 41
- Chráníme přírodu: Uč.: str. 50, PS: str. 42
Cvičení pro zájemce:
Po 23. 3. – Pá 27. 3.
ČESKÝ JAZYK
- seznamte s vyjmenovanými slovy po V
- podívejte se na video
- vysvětlení, co každé slovo znamená, najdete tady
- slova příbuzná k vyjmenovaným slovům po V – učebnice str. 103 a cvičení TADY
- slova s předponou vy- vý-. Jak je poznat se dozvíte v přiloženém souboru. Pak si zkuste cvičení na vyjmenovaná slova po V na gramar.in.
MATEMATIKA
- rozhodněte, jestli děti říkají pravdu. Pomůže Vám obrázek v PS – strana 6 na vložených listech
- tvrzení dětí najdete v tomto cvičení
- učebnice str. 56 cvičení 2. Přepište 1. a 3. sloupeček do školního sešitu a vypočítejte. Kontrolu proveďte pomocí kalkulačky.
- indické násobení – matika.in
- pracovní sešit strana 38 cvičení 1
ANGLICKÝ JAZYK
PRVOUKA
NEŽIVÁ PŘÍRODA
- Lidské výtvory: Uč. str. 46; PS str. 39
- Horniny a nerosty: Uč. str. 47; PS str. 40
Úkoly pro zájemce:
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/3223
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/4011
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/3543
- https://www.skolasnadhledem.cz/game/3544
ANGLICKÝ JAZYK
Úterý 17. 3 . – pátek 20. 3.
ČESKÝ JAZYK
- slova protikladná
- doplňte si Slovníček vyjmenovaných slov po S podle učebnice
- na stránce gramar.in si procvičte abecedu a pravopis vlastních jmen (Malé nebo velké písmeno)
MATEMATIKA
- v Početníčku si vyberte jedno cvičení na písemné odčítání a jedno na dělení
- na stránce matika.in si procvičte pavučiny krychlové stavby, součtové trojúhelníky a zkuste autobus
ANGLICKÝ JAZYK
PRVOUKA
Zájmové organizace a charita
- Učebnice: str. 43
- PS: str. 37
Časová osa + Minulost, současnost a budoucnost
- Učebnice: str. 44 +45
- PS: str. 38
- Podívej se na některé zajímavé video nebo interaktivní hru o minulosti zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/dily
Úterý 17. 3.
MATEMATIKA
- Na stránkách matika.in si procvičte hady s násobením a výstaviště.
ČESKÝ JAZYK
- V českém jazyce jsem pro vás připravila doplňovací cvičení ZDE.
- V písance si napište další stránku.
Pondělí 16. 3.
- v matematice písemné odčítání (bez pomůcky) a násobilkové obdélníky
- v češtině procvičte vyjmenovaná slova po S a vyhledávání podstatných jmen
- pokračujte v četbě vybrané knihy – Napište mi do konverzace v Teams, jak se jmenuje hlavní hrdina Vaší knihy, kde a kdy se kniha odehrává (minulost, současnost, budoucnost) a kolika body zatím knihu hodnotíte.
Úkoly do 13. března
Český jazyk
- Jednu stránku v písance.
- Vybrat si knihu a začít ji číst. Budeme si o ní ve škole povídat.
- Navštívit alespoň jednou stránky gramar.in a procvičit si probraná vyjmenovaná slova.
Matematika
- V Početníčku si vybrat jedno cvičení na písemné sčítání (nebo odčítání) a jedno cvičení na dělení.
Prvouka
Čtvrtek 12. 3. 2020
Povolání dospělých
- Učebnice: str.42 – Přečtěte si článek a pomocí učebnice jako nápovědy vyplňte stránku v prac. sešitu.
- Pracovní sešit: str. 36
- Poslechněte si následující písničku (klikněte na odkaz): https://www.youtube.com/watch?v=W-GfjYleff4